Ervaringen

MNRI wat heeft dit ons gebracht? Na een lange zoektocht kwam ik bij Gabrielle terecht. Een beetje sceptisch liet ik me meeslepen in het wereldje van MNRI! Gabrielle heeft jesse geholpen om de rest van de wereld te laten zien wat ik allang voelde en wist! Jesse was altijd enorm gespannen, had obstipatie, was vaak in zichzelf gekeerd, vond opletten in de klas maar lastig en was altijd op zijn hoede! Kinderartsen, psychologen, homeopaten en beloningssystemen… Alles hebben we geprobeerd om de obstipatie, zijn laag zelfbeeld en gespannen houding op te lossen!

 

Nu, een paar maanden later is het weg, foetsie, verdwenen! Hoe? Door de MNRI! Jesse loopt nu de klas binnen en gaat METEEN aan de slag met hetgeen dat ze mogen doen tot 08.30u! Dat was nooit het geval, vroeger had hij de juf nodig om de dag door te nemen, zijn laatje in te richten zodat de chaos beperkt zou blijven! Nu is het WEG, FOETSIE, VERDWENEN!! De gespannen houding is verdwenen, ineens was het weg! Door de oefeningen die we bijna dagelijks gedaan hebben. Oefeningen die voor ons niet erg waren omdat we de vooruitgang zagen en echt voelden! De obstipatie is verdwenen! Ineens besloot hij dat het anders moest en sindsdien gaat het goed!

 

Wat ik zo fijn vond was de erkenning die we kregen van Gabrielle, zij begreep hoe Jesse dacht en wist waar dit aan lag waardoor we doelgericht te werk konden gaan! Zonder te praten. Ik sta er nog steeds van te kijken wat dit voor ons gedaan heeft! Ik heb een zekere jongen thuis die stevig in zijn schoenen staat en zelf nog moet wennen aan zijn nieuwe ‘ik’! Hij komt voor zichzelf op en daar is hij trots op! Hij is trots op zichzelf en dat heeft er ook voor gezorgd dat hij nu meer geniet van het leven. Dit zie je terug in het doen van dingen die hij eerst niet zou durven! Hij gaat de uitdaging aan! MNRI heeft ons een gelukkigere zoon gegeven!

Anoniem, september 2015

Mijn zoon (nu 11) had weinig oog voor prikkels in zijn omgeving, op het passieve af. Hij heeft veel baat bij de specifieke oefening van Masgutova die hem activeert. We hebben door de therapie gemerkt dat het slimmer is om hem een los handschrift te laten schrijven in plaats van een aangesloten handschrift, zodat hij er niet zo veel moeite voor hoeft te doen. Door een los schrift te schrijven is zijn handschrift veel leesbaarder en is het schrijven minder vermoeiend voor hem.

 

Zijn angsten in het verkeer zijn niet weg, maar wel sterk verminderd. Ook doordat we steeds zijn blijven oefenen met het verkeer. Hij heeft meer zin om af te spreken en het lukt hem beter om klasgenootjes te vragen om samen af te spreken. Thuis neemt hij meer initiatief en hij begrijpt het beter wat we bedoelen wanneer we hem verzoeken om iets in huis te doen. Door deze ontwikkelingen samen maakt hij veel meer kans om dadelijk positief het voortgezet onderwijs te doorlopen.

 

Dank je wel, Gabriëlle!

Anoniem, maart 2015

Mijn dochter van 11 jaar heeft leerproblemen op school. Hoewel ze over komt als een slim meisje, blijven de leerprestaties achter.
Er zijn verschillende oorzaken waardoor het allemaal niet zo makkelijk gaat. Ze is onder andere dyslectisch en heeft moeite zich te concentreren.
Van kleuter af aan, weten we dat ze zéér visueel ingesteld is. We hebben een aantal therapieën gedaan met haar, en dit wierp wel enigszins zijn vruchten af, maar niet zo veel als dat we gehoopt hadden.

 

Als laatste “redmiddel” zijn we bij Gabriëlle gestart met de methode “ik leer anders”. Hier zijn we nu 2 maanden mee bezig. Onze dochter onthoud nu makkelijker woordjes en tafels. Ze begint inzicht in het klokkijken te krijgen en ze heeft zin om thuis te oefenen. Samen zijn we er per week een uur mee bezig. Voorheen wilde onze dochter thuis absoluut niet oefenen met taal of rekenen.

 

Wij zijn blij dat we begonnen zijn met “ik leer anders”. Tot nu toe zijn we erg positief!

Familie B. uit Nuenen

Ik heb al zo vaak een berichtje willen sturen over hoe het met onze dochter gaat op het Eckart, maar elke keer liet ik er dan toch weer iets tussen komen. Zowel haar eerste als nu haar tweede rapport is erg goed. Er staan alleen maar zevens en achten op en zelfs voor nederlands en engels staat ze een 7.

 

Ze heeft in het begin moeten wennen. Dat is inmiddels gelukt en ze heeft leuke vriendinnen in de klas en er buiten. Ik denk dat zij erg gebaat is geweest met jouw hulp het afgelopen jaar waardoor nederlands en engels best goed gaan. Over engels is ze wel nog onzeker, omdat ze daar de laatste keer een 5 voor had. De leraar denkt dat het goed haalbaar is voor onze dochter om tussen een 6 en een 7 op haar rapport te staan.

 

Zo nu weet je eindelijk een beetje hoe  het met haar is, bedankt voor alles en groetjes van ons.

Familie S. uit Nuenen

Onze zoon  is dyslectisch en heeft last van faalangst. Door de Remedial Teaching van Gabriëlle merken we dat hij vooruit is gegaan. Het lezen gaat makkelijker en voor ons is het prettiger om naar hem te luisteren.

 

Sociaal-emotioneel heb ik het idee dat hij iets zekerder is van zichzelf.  De erkenning van zijn faalangst speelt hierbij een rol, maar ook de remedial teaching doet hem goed.  Over de manier van aanpak zijn we zeer te spreken.

 

We bevelen Gabriëlle zeker aan bij andere ouders.

 

Familie B. uit Nuenen
UA-64420933-1